Conversation 34472 - Mariages séparés

Réou28
Samedi 30 décembre 2006 - 23:00

J'aimerais connaitre la position du rav Ovadia Yossef chlita en ce qui concerne les tables mixtes dans les mariages . Merci

Rav David Zenou
Samedi 6 janvier 2007 - 13:05

Chalom,
Voici son opinion.
C'est une citation mot a mot d'un cours qu'il a donne il y a 2 mois.
En résumé pour les non hebraisants il permet de faire des mariages non séparés et que ce n'est pas une raison pour faire des polémiques familiales, la séparation est une rigueur qui est souhaitée mais non pas obligatoire.

הפרדה בין גברים לנשים בשמחות
קטע מתוך שיעור בנושא: "ברכות ההודאה"
שיעורו של הגר"ע יוסף שליט"א מליל ז חשון תשס"ז
התמליל נכתב ע"פ הקלטה של הרב מתוך http://www.maran1.com/yazdim.php

....דיון האם קטן מברך הגומל...
....ילד שהגיע לחינוך בן 9,10,11 שיודע למי מברכין, היה חולה ונתרפא, ג"כ יברך את הברכה הזאת "הגומל לחייבים טובות שגמלני כל טוב"

שמעתי שהפמ"ג ...השווה נשים לקטן היות ונשים בעוון בעליהם, נשים לא מברכות הגומל..... וכי נשים לא חוטאות לכן להלכה...
אישה יולדת, בעלה ידאג להביא לה מניין, בין אם זה זכר בין נקבה יזמין שם עשרה אנשים, יתפללו ערבית ישירו.......והיא תיגש ותברך הגומל.
קודם היו הנשים צנועות יותר מידי, היו מתביישות לראות איש - היו הולכות להתעלף, אבל ברוך ה', עכשיו, כולן רגילות בינותנו.

בספר הלבוש כותב,
יש הלכה בהלכות שבע ברכות שמברכין בבית חתנים, כתוב, אם היו בבית אחד אנשים ונשים ביחד, יש שם הרהורי עבירה, לא יברכו שהשמחה במעונו, אין שמחה במעונו! זה כתב בספר חסידים.
בא בספר הלבוש: זה היה בזמנו של ספר חסידים לפני שבע מאות שנה, אבל בדורנו, כיוון שנשים רגילות ביננו יוצאות לשוק וקונים ומוכרים, רואים אותם תמיד, דדמיין עלן כקאקי חיוורי, לא מתרגשים לא הרהור עבירה ... ולא משום דבר יכולים לברך שהשמחה במעונו. את זה כותב הלבוש.

פעמים יש אנשים מתקוטטים הרבה, בשביל מה? אם יש מחיצה במקום ההוא בין האנשים לנשים, אם אין מחיצה, עושים בעיות הרבה. לא צריך! זו חומרא! אנשי הדור ההוא היו מחמירים, כותב הלבוש, בזמננו לא מחמירים. לכן, אם יהיה ריב בין המשפחות, לפעמים המשפחה לא כל כך אדוקה לא רוצים שיהיה מחיצה, רוצים לשבת כל משפחה לבד, כל שולחן לבד, לא צריך להתקוטט בשביל הדבר הזה, אם אפשר יעשה מחיצה, אם לא אפשר, לא צריך!